Problem s koncentracijom, pamćenjem i motivacijom

Pismo

Pozdrav,

imam velik problem s koncentracijom, pamćenjem i motivacijom. Doduše, mogu se svako-toliko motivirati da učim 20 minuta svakoga prijestupnog dana. Primijetio sam da postanem neurotičan u stresnim situacijama, prevrćem misli u glavi – „mogao sam ovako, mogao sam onako”.

Teško se pridržim plana koji postavim za idući dan. Primijetio sam i da imam socijalnih problema; kada se nađem u kakvoj društvenoj  interakciji, sklon sam laganju kako bih se predstavio što gracioznije, no u zadnje vrijeme to manje činim jer se uspijem kontrolirati i pokušavam biti što iskreniji. No tu se javlja problem –”previše” sam iskren i sve što mislim izravno kažem ljudima bez filtriranja i eufemiziranja te se većina naljuti. Većina toga što kažem ljudima je točno, ali im to ne iznesem uljudno, već, kao što sam rekao, sirovo.

Odgovor

Vezano za učenje, uvijek je dobro napraviti realan plan. Prije planiranja važno je znati znamo li učiti. Svatko ima svoju metodu učenja, auditivni tipovi vole učiti naglas jer slušajući sebe bolje pamte, vizualni tipovi imaju potrebu raditi umne mape ili skice jer bolje pamte vizualni sadržaj. Uspješnost učenja najbolje se testira odgođenom provjerom. Ako naučeno gradivo uspijemo ponoviti nakon nekog proteka vremena (24 sata, npr.), možemo reći da smo ga usvojili. Planiranje podrazumijeva dugoročne i kratkoročne ciljeve, a gradivo je poželjno podijeliti u cjeline.

Dugoročni cilj može biti naučiti 135 stranica u 15 dana. Kratkoročni ciljevi uključuju učenje cjelina i ponavljanje. Prva 3 dana učimo po 15 stranica dnevno, 4. dan ponavljamo, opet 3 dana učimo po 15 stranica dnevno, 8. dan ponavljamo, opet 3 dana učimo po 15 stranica dnevno, 12. dan ponavljamo, 13. dan odmor, 14. i 15. ponavljamo.

Sada kad smo napravili plan i provjerili znamo li učiti, sljedeći je korak planiranje vremena, organizacija dnevnih obveza i postavljanje prioriteta.

Dakle, učenje nam je prioritet broj jedan i u odnosu na vrijeme koje nam je potrebno za učenje, ostatak slobodnog vremena možemo posvetiti ostalim obvezama. Odredite doba dana kada ste inače imali manje obaveza i tada planirajte učenje. Učite uvijek u isto vrijeme, u prostoriji koja nema puno ometača. Obavijestite prijatelje da ćete svaki dan učiti od x do y sati te da će vam mobitel biti isključen. Za svaki dan koji uspijete napraviti prema planu, odredite si malu nagradu (koja nikako ne uključuje izbjegavanje učenja).

Svatko od nas katkad ima potrebu predstaviti se u boljem svjetlu i to nije problem dok ne postane patološki oblik funkcioniranja. Kao što ste naveli, činjenica da ste toga svjesni i da ste to počeli mijenjati, dobar je znak.

Mali savjet. Ako želite nekome reći nešto „direktno“, probajte izbjegavati etiketiranje u smislu „ti si takav i takav…“, „to nisi trebao napraviti…“ Uvijek je bolje krenuti s „ja mislim da si takav i takav…“, „ja mislim da to nisi trebao napraviti…“, jer na taj način izražavajući svoje mišljenje, na koje imate pravo, dopuštate i drugoj strani da preuzme odgovornost za svoje ponašanje i razmisli o tome, umjesto da se „brani“ od vaših napada.

Lijep pozdrav,

Anđelko Botica, dipl. psiholog

Podijeli s prijateljima

Slučaj je hitan i ne možeš čekati odgovor?

Ako je slučaj iznimno hitan i ne možeš čekati na naš odgovor, a ti ili netko u tvojoj blizini nalazite se u neposrednoj opasnosti, odmah nazovi 112 ili drugu hitnu službu.

Za pomoć u svim hitnijim slučajevima možeš koristiti i besplatnu mobilnu aplikaciju Heroes Nearby koja spaja ljude koji trebaju pomoć sa zajednicom lokalnih Heroja – prijateljima, članovima obitelji, službama, a po želji i s profesionalcima te dobrim ljudima u tvojoj neposrednoj blizini.

Skip to content